سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۳۶ ب.ظ

درباره سايت

وار بازان آموزش کلش اف کلنز

واربازان مرجع کلش اف کلنز
بروزترین مرجع کلش اف کلنز
در سایت وار بازان شما از آخرین اخبار، مپ ، آموزش ، مود ، برنامه های مورد نیاز و ...

تبليغات

بایگانی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

شبکه های اجتماعی

۰

راهنمای اپدیت تله ها

 آموزش کلش

راهنمای آپدیت تله ها

تله ها و بمب ها یک موضوع بحث برانگیز در بازی کلش آف کلنز هستند که بازیکنان نسبت به آن نظرهای متفاوتی را دارند ، برخی از بازیکنان آن را مهم می دانند و میگویند مهمترین کار را در دفاع از دهکده مان انجام می دهند و بیشتر مواقع موثر هستند و در حالی هم که عده بسیاری هم عقیده دارند که تله ها و بمب ها کاملا بی فایده هستند .در این پست میخواهم در این مورد بیشتر  بحث کنیم که کدام یک را ارتقا بدهیم و کدام را ارتقا ندهیم و آیا ارتقاء آنها تاثیری در بازی مان و حفاظت از دهکده دارد که وقت کارگرهایمان را به آن اختصاص بدهیم و منابع مان را صرف ارتقاء آنها کنیم ؟ پس برای اآگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

چگونگی ارتقا بهتر تله ها

ارتقا تله ها وبمب ها هم همانند ارتقا تسلاهای مخفی در زمان ارتقا برای مهاجمان و بازدیدکنندگانمان قابل مشاهده است . شاید شما فکر کنید این ارتباطی به هیچی ندارد! چون ارتقا تله ها هیچ ضربه ای را به مهاجم وارد نمیکند که این فکر یک اشتباه است در بسیاری از مپ ها تله ها بصورت متقارن پخش شده به عبارت دیگر اگر یک تله در یک طرف مپ باشد ، مهاجم فرض میکند که در طرف مقابل محل ، تله ی در حال ارتقا یک تله دیگر شبیه اون تله وجود داره . و شما اساسا موقعیت تله را به دشمن نشان می دهید . بخصوص برخی از این تله ها می تواند برای آمار دفاعی شما خطرناک باشد :

+بمب های معمولی
+جیانت بمب ها
+بمب های هوایی
این کار به مهاجم اجازه میدهد تا تله ها را با فرستادن یک نیرو فعال و خنثی کند بجای اینکه یک گروه از نیرو هایش را رها کند پس در ابتدا باید هنگام آپدیت تله ها و بمب ها به این نکته توجه داشته باشید که برای ارتقاء آنها بهتر است آنها را بیرون دهکده بیاورید و سپس توسط کارگرهایتان آنها را ارتقاء دهید و اینطور دیگر جای تله های دیگر لو نمی رود!

ارتقا کدام تله ها ارزشش را دارد ؟

اولاً باید بگویم که هیچ چیزی با عنوان ارتقاء بی فایده در کلش آف کلنز وجود ندارد، برخی از ارتقاها مهم هستند و شما باید در اسرع وقت آنها را انجام دهید درحالی که برخی دیگر برای ارتقا زمانی که کارگران شما بیکارند که با منابع اضافی که دارید میتونید این کار را انجام بدهید ، حال اجازه دهید به انواع دام های و تله ها و بمب ها ی فردی در کلش آف کلنز نگاهی کنیم و آنها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم:


بمب های معمولی پنهان

بمب های مخفی کوچک باعث آسیب کمی میشوند در حالی که برخی مزایا در دفاع و در ترکیب با مورتار یا سایر تجهیزات دفاعی میافزاید . تنها چیزی که بمب های کوچک در ارتقا به دست می آورند آسیب اضافه به دشمن است و این آسیب اضافی فقط در صورتی مفیده که نیروهای معینی را نابود میکند بجای اینکه فقط آنها را به عقب پرت کند . حالا اجازه دهید تا به نیروهایی که از بمب ها بیشتر میترسند مانند: بربر , آرچر , گوبلین , و دیوار شکن بپردازیم.

بربر ها در برابر بمب های مخفی: مهم نیست که لول بربر چندباشد آن نمی تواند حتی یک بربر را بکشد حتی بربر لول یک !

آرچر در برابر بمب های مخفی: یک بمب مخفی لول 5 می تواند آرچر لول 5 و پایینتر را نابود کند , یک بمب مخفی لول مکس نمی تواند آرچر لول 5 به بالا را نابود کند.
گوبلین ها در برابر بمب های مخفی: حتی لول مکس بمب مخفی یعنی لول 6 فقط می تواند گوبلین لول 3 به پایین را نابود کند.
دیوارشکن در برابر بمب های مخفی: اگر شما یک بمب مخفی را به لول 5 ارتقاء بدهید آن میتواند دیوارشکن لول 3 را نابود کند , یک بمب لول مکس می تواند دیوارشکن تا لول 5 را نابود کند .
با نگاهی به این اعداد متوجه میشیم که بمب های مخفی در لول 5 عملکرد خوبی بر روی آرچر ها و دیوارشکن ها دارند اگر شما در حال رفتن به تاون هال 9 یا بالاتر هستید ارتقا بمب های مخفی زیاد اولویت ندارند چون لول نیروهای حمله مهاجم به شما بیش از حد بالا خواهدبود.

ارتقای تله فنری

ارتقای تله فنری ها بسیار مهم و موثر هستند چون نیروهای بیشتری را میتوانند به هوا پرتاپ کنند . در ارتقا تله فنری ها فضای قرارگیری نیروها زیاد میشود که با فضای 15 در لول یک اینکار شروع می شود.

اجازه بدهید به سربازانی که از تله فنری بیشتر می ترسند و بر روی آنها تاثیر دارند نگاهی کنیم: جیانت – والکری – بولر و هوگ که این نیروها اغلب به صورت گروهی حرکت میکنند که اینکار در برابر تله فنری ها یه ضعف بزرگ محسوب میشود.
جیانت ها در برابر تله فنری ها : یک تله فنری لول 1 میتواند 3 تا جیانت را پرتاپ کند , یک تله فنری لول 4 نیز 3 تا جیانت را می تواند پرتاپ کند بنابراین ارتقا تله فنری ها برای جیانت ها بی فایده است .
هوگ ها در برابر تله فنری ها: آنها هم مثل جیانت ها هستند و قوانین تله فنری در مورد جیانت ها برای هوگ ها نیز صادق است .
والکری ها در برابر تله فنری ها: یک تله فنری لول 1 می تواند تنها 1 والکری را پرتاپ کند، فضای اشغالی والکری 8 است اما ارتقا تله فنری به لول 2 می تواند 2 تا والکری را پرتاپ کند که یک امتیاز بزرگ محسوب میشود ارتقا تله فنری به لول های بالاترعلاوه بر موارد یاد شده اثری بر والکری ها ندارد .
بولر ها در برابر تله فنری ها: بولرها با فضای اشغالی 8 از تله فنری لول 4 میترسند چون می تواند 3تا از آنها را یکباره به هوا پرتاپ کند .


شما میبینید که تله فنری ها در میان همه تاون هال ها تا تاون هال 11 بسیار موثر هستند . ارتقا آنها با همه این اوصاف در آغار مهم نیست .شما اگر تله فنری را به لول 4 برسانید می توانید یک نیروی اضافی را به بیرون پرتاپ کنید البته من فکر نمیکنم که انجام آن قبل از رسیدن به تاون هال 8 حتی برای تاون هال 9 لازم باشد در تاون هال 9 و بالاتر شما حداقل به تله فنری لول 2 برای پرتاپ کردن 2 والکری نیاز دارید .

ارتقا جیانت بمب ها

جیانت بمب ها یک منطقه گسترده را پوشش میدهند و آسیب بزرگی هم به دشمن وارد می کنند . نیروهایی با hitpoint کم مثل آرچر و بربر هیچ شانسی در برابر آن ندارند . اجازه بدهید به ویزارد و هوگ و جیانت در برابر جیانت بمب نگاهی بیاندازیم .
ویزاردها در برابر جیانت بمب ها: با HitPoint 164 ویزارد ها هرگز در ملاقات اول با جیانت بمب ها زنده نمی مانند! , مهم نیست آنها چه لولی باشند آنها رفتنی هستند !
هوگ ها در برابر جیانت بمب ها: هوگ 50 درصد بیشتر از سایر نیروها از جیانت بمب ها آسیب میبینند . چیزی که شما برای نابود کردن هوگ لول 3 و پایینتر نیاز دارید یک جیانت بمب لول مکس یعنی لول 4 است . حمله دشمن با استراتژی هوگ ریدر جدی است بنابراین توصیه میشود دوتا جیانت بمب را درکنار هم بگذارید .
جیانت ها در برابر جیانت بمب ها: دوباره شما نمیتوانید با یک جیانت بمب ، جیانت ها را نابود کنید گرچه اگر جیانت ها بصورتی گروهی بسوی جیانت بمب ها بروند آسیب زیادی بر روی سلامتی آنها میزند ، اگر از هیچ شفا دهنده ایی استفاده نشود.
شما میبینید که ارتقا جیانت بمب اولویت واقعی نیست اگر شما کارگر و منابع داشته باشید میتوانید برای گرفتن آسیب اضافی آنها را ارتقا بدهید اما اثر ارتقا آن زیاد قابل توجه نیست .

ارتقا مین هوایی

هدف مین های هوایی دراگون , لاوا هاند و گرند واردن در حالت هوایی است , و مین های هوایی آسیب زیادی بر روی هدف میگذارند . ارتقا آنها گران است . اما آیا ارزشش را دارد؟؟ اجازه دهید تا یه این موضوع یک نگاهی بکنیم :
دراگون ها در برابر مین های هوایی: به اعداد خاص نگاه کنید . یک مین هوایی مکس می تواند یک دراگون لول دو را نابود کند برای اینکه بگم ارزشش را داره یا نه ابتدا اجازه دهید تا سایر نیروها را هم بررسی کنیم .
لاواهاند در برابر مین هوایی: لاواهاند هیت پوینت بالایی دارد و برای نابود کردن آن به 3 یا 4 تا مین هوایی نیاز دازیم . از سوی دیگر لاواهاند آرام حرکت میکند که می تواند به آسیب خوردن از سایر تجهیزات دفاعی دیگه کمک کند .
گرند واردن(درحالت هوایی) در برابر مین های هوایی: آیا یک مین هوایی لول یک می تواند گرند واردن لول 20 را در حالت هوایی نابود کند؟ بله آن می تواند! به نظر میاد ارتقاء مین هوایی در مورد گرند واردن ضروری است.


شما میبینید که مین هوایی در برخورد آسیب زیادی میزنه حتی اگر قادر نباشد که نیروهای قوی و لول بالا را بطور مستقیم نابود کند اما برای ارتقا بنظر بد نمی آید که حداقل به لول 2  آن را ارتقاء دهیم و آسیب اضافی برای کشتن سریعتر دراگون و لاواهاند کمک به ما میکند .

ارتقا بمب های هوایی

بمب هوایی با میزان آسیب 173 , بمب های هوایی فقط برای نیروهایی با هیت پوینت کم مثل بالون ومینیون مفید است.

مینیون ها در برابر بمب های هوایی:  بمب هوایی لول یک می تواند مینیون لول 7 را نابود کند بنابراین ارتقا آنها بخاطر مینیون ضروری نیست .
بالون ها در برابر بمب های هوایی: از لحاظ تئوری یک بمب هوایی مکس فقط قادر است که بالون لول یک را نابود کند , اما بالون ها در کنار هوگ ها تنها سربازانی هستند که استفاده از آنها در لول های پایین مناسب نیست . اگر کسی بخواهد یک حمله هوایی انجام بدهد به یک بالون لول 5 یا بالاتر نیاز دارد که بمب هوایی کمتر از 50 درصد می تواند به آنها آسیب بزند . بمب هوایی حتی نمی تواند یک بالون را نابود کند گرچه آسیب زیادی بر آنها وارد میکند آنها معمولا تو گروه های 10 تایی یا بیشتر هستند با آسیب اضافی می تواند براحتی با ضربات تجهیزات دفاعی دیگه نابود شوند. حس ارتقاء بمب هایی هوایی لحظه به لحظه وجود دارد بخصوص اگر شما بیشتر و بیشتر حملات هوایی به دهکده تان را شاهد هستید.

ارزش ارتقا تله اسکلتی

تله اسکلتی می تواند یک تعویض کننده بازی باشد برای حملاتی استراتژی به ویژه با بالون . آنها نیروها را خوب نگه میدارند و فقط این یک تله است و من بهتون پیشنهاد میکنم شما به لول مکس این تله هرچه زودتر نیاز دارید برای بیشتر شدن آن هم به خاطر تعداد اسکلت هایی که خارج میشوند . مثل این است که تعدادی نیرو در مینی کلن کسل کوچک و برای دفاع کوچک داشته باشید که هم از زمین و هم از هوا می توانند این نیروهای اسکلتی به دشمن آسیب وارد کنند.

نتیجه گیری ارتقا تله ها

عمده نتایج اینجاست که بیشتر ارتقاء تله ها طبق ادعای کلشر ها منفعتی ندارد اما نکته مهم این است که اگر آنها را راست و درست و صحیح قرار بدهیم ، تاثیر قابل توجه آنها را خواهیم دید . به هرحال من پیشنهاد میکنم که تله ها را باید در نیمه های ارتقاءهای تاون هال ارتقا بدهید. زمانی که اکثر ارتقاء های دیگر ساختمانها انجام شده باشند ،  بخاطر اینکه آنها قادر نیستند برخی از نیروها را یکباره نابود کنند و در صورت حمله دشمن همانند دیگر ساختمان های دفاعی دیگر نیستند که در هنگام ارتقاء چندین ساختمان دفاعی ما ضربه و شکست بخوریم و ارتقاء یکباره آنها باعث ضربه پذیر شدن دهکده ما نمی شود و البته این بدان معنا نیست که آسیب اضافی از طرف بمب ها و تله ها به دفاع از دهکده ما کمک نمیکند و توجه داشته باشید که بهتر است ارتقاء آنها در جایی بیرون از دهکده انجام شود و چه بهتر است که زیر سایه یک ساختمان دفاعی صورت بگیرد تا هنگامی که دشمن به این بمب بی اثر حمله می کند ، زیر آتش ساختمان دفاعی پوشش داده ما ، قرار گیرد.




نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی